آنتن های تلفن همراه غیراستاندارد جمع آوری می شوند/ در رابطه با سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم

تاریخ انتشار: 30\01\1397
به اشتراک گذاری در:

   

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهندس محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به تاثیر آنتن های موبایل برای سلامتی شهروندان و دغدغه مردم در این خصوص اظهار داشت: اپراتورهای موبایل برای نصب آنتن های خود، مطابق دستورالعمل ها و قانونی که وجود دارد باید از شهرداری و سازمان انرژی اتمی به عنوان مرجع تایید بهداشتی محافظت در برابر اشعه که نهاد قانونی در این عرصه است مجوز بگیرند.

او ادامه داد: آنتن هایی که خارج از ضوابط سازمان انرژی اتمی نصب می شوند و استانداردهای لازم را ندارند با شکایت های موجود جمع آوری می شوند. از این رو در اسفندماه سال 96 فقط در تهران 100 مورد جمع آوری آنتن ها توسط شهرداری را داشتیم و این یعنی ظرافت و دقت در نهادهای اجرایی کشور وجود دارد.

آذری جهرمی افزود: در رابطه با سلامتی مردم با کسی تعارف نداریم و با کسانی که بخواهند به هر دلیلی این سلامت بهداشتی مردم را به خطر بیاندازند، طبق آن چیزی که در حوزه اختیارات دستگاه های اجرایی کشور باشد، پیگیری و برخورد می شود. بنابراین از لحاظ بهداشتی خیلی نگرانی نداریم و فکر می کنیم نظارت و سیکل لازم برای موضوع نظارت کارآمد است و نتیجه اش را فقط در تهران اشاره کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امنیت روانی مردم در مورد نصب آنتن ها گفت: برخی از دکل های موبایلی که در نزدیکی منازل نصب می شوند سازمان انرژی اتمی نیز تایید کند که این دکل در حد استاندارد است و چهارچوب های لازم برای استاندارد را دارد.

آذری جهرمی در خصوص شکایت شهروندان اظهار داشت: شهروندی که در آن منطقه سکونت دارد از باب موضوعات مختلف شکایت دارد؛ برخی از شهروندان شکایت می کنند که نصب این آنتن ها باعث کاهش قیمت منزلشان شده است، برخی دیگر شکایت دارند که حریم خصوصی شان به خاطر تردد برای نصب و تعمیر دکل مورد تعرض قرار می گیرند که اینها به عنوان شکایات مردمی وارد است.

وی ادامه داد: برای حل این موضوع بایستی بین اپراتورها و شهرداری ها تعامل سازنده ای به وجود بیاید. دو پروژه تجمیع دکل اپراتورها بر روی یک دکل در شهرهای مختلف کشور از جمله کیش و مشهد اجرا شده است. شهرداری و سازمان منطقه آزاد زمین هایی را خارج از محل نزدیک مناطق سکونت را در اختیار اپراتورها قرار داده و با نصب دکل، آن را به اپراتورها اجاره داده اند. این شرایط هم هزینه اپراتورها را کاهش می دهد و هم امنیت روانی شهروندان را تامین می کند.

در تهران نیز با شهردار تهران و با برخی از اعضای شورای شهر نیز جلساتی را برگزار کرده ایم تا به عنوان صادر کننده پروانه اپراتورها، یک استارندارد مشخصی را استخراج کنیم. در برخی کلانشهر هایی مثل یزد، شیراز و تبریز هم گفتگوهایی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم به یک مدلی برسیم تا دکل ها را با استفاده از ظرفیت شهرداری ها ساماندهی کنیم.

آذری جهرمی افزود: اپراتورها از این جهت شاکی هستند و می گویند از 8 درصد مالیات ارزش افزوده ای که به دولت پرداخت می کنیم در قانون بودجه 3 درصد از درآمدمان را به شهرداری می دهند پس نباید در قبال خدمات دریافتی از شهرداری هزینه اضافه ای را نباید پرداخت کنیم. در مقابل شهرداری ها به دلیل محدودیت منابع؛ تکیه بر این دارند که چون اپراتورها درآمدزا هستند بخشی از این درآمد را مجدد برای خودشان اختصاص بدهند. از این رو جایی که به مشکل خورده ایم اینجاست و باید برای این مسئله راه حلی را پیدا کنیم که در حال گفتگو هستیم . طبیعتا مدل های موفقی  که با کمک وزارت کشور اجرا شد در حال تلاش هستیم که به جاهای دیگر نیز تعمیم دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: به صورت کلی از دید سلامت بهداشتی مردم از دید نصب دکل ها، مردم اگر حس می کنند مشکلی وجود دارد می توانند شکایت های خودر ا به شهرداری ها ببرند. قطعا اندازه گیری توسط سازمان انرژی اتمی انجام می شود و اگر در حد استاندارد نبود دکل ها جمع می شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر
چت با کارشناسان در واتس آپ